Att träna i grupp ger alltid lite extra motivation och ork. Vi erbjuder roliga och utmanande gruppträningspass där alla oavsett träningsnivå är välkomna. Våra instruktörer är alla erfarna idrotter som hjälper till att anpassa övningarna till just dina behov.

I dagsläget erbjuder vi fem gruppträningar i veckan. Men vi kommer utöka dessa med bland annat fler fysträningar och löpträning.

Specialpass

Några gånger per år har vi något som vi kallar specialpass där vi bjuder in gästtränare eller själva håller i något annorlunda gruppträningspass. Tanken med dessa pass är att medlemmen ska få ännu mer inspiration och träningstips. Ett exempel på specialpass kan vara gymnastik eller Boxningspass.

På specialpassen får även ickemedlemmar boka in sig på. Kontakta oss för info och pris (länk).

Våra gruppträningspass:

MeckbachFys

kettlebell-1  glad

En kombination av funktionell styrke-och konditionsträning som utförs under hög intensitet. Burpees, chins, ringdips, wallboll, svingar, boxjump, ball slam, pushpress, armhävningar, frivändningar och marklyft är vanliga övningar. Passet kan innehålla tävlingsmoment antingen i lag eller individuellt.

MeckbachCirkel

Utomhus4-1

Ett utmanade och allsidigt pass med olika stationer som tränar hela kroppen och kombinerar styrka och kondition. Övningar som ofta förekommer är burpees, chins, russian twist, löpning, telemarkshopp, dips, kettlebellsövningar och magövningar. Då varje station går att anpassa passar detta pass alla.

MeckbachCore

Utomhus5-1

En träningsform där vi tagit de bästa övningarna från idrotter där stark bål är viktigt, som gymnastik, simhopp och brottning. Att ha en stark bål är en av grundpelarna till en stark och frisk kropp och motverkar bland annat ryggbesvär.

Löpning

Genomförs utomhus – oavsett väder – och varieras med olika typer av löpmoment i grupp som intervaller, terräng, backe och bana. Tempot anpassas till individuell nivå och förutsättning.

lopbild